Sider

onsdag den 21. august 2013

Stegt flæsk med persillesovs

Jeg er i nostalgisk humør lige for tiden. Så da det blev min tur til at lave mad til True Blood aften (Alexander Skarsgård full frontal FTW!!), blev jeg enig med mig selv om, at den gode gamle mormor-ret stegt flæsk med persillesovs skulle på menuen.

Stegt flæsk
3 pers + 1 madpakke

500g brystflæsk i skiver
2-3 spsk loppefrøskaller
ca 100g flæskesvær UDEN fedtkant, malet til groft mel i minihakker eller i pose med kagerulle
3 æg, let pisket
peber, blandes i flæskesværsmelet
smør eller olie til stegning

Brystflæsket dyppes først i loppefrøskaller, så i æg og tilsidst i flæskesværsmelet. Steges ved moderat varme på panden indtil det er sprødt og gennemstegt.

Persillesovs
3-4 pers

2,5dl fløde
1 pk flødeost, feks philadelfia
hakket persille
salt og peber

Fløde og flødeost puttes i en lille gryde og varmes forsigtigt op til kogepunktet under omrøring, således at flødeosten smelter ud i fløden og det ikke brænder på. Lad massen koge på et lavt blus, indtil den har den tykkelse du ønsker. Persillen puttes i og der slukkes straks for varmen. Smages til med salt og peber.

Serveres med for eksempel kogt blomkål.

Denne ret mætter RIGTIGT godt. Faktisk kunne jeg ikke spise portionen på billedet op, og var nødt til at levne - det er ellers ikke noget, som ligner mig...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar