Sider

lørdag den 25. oktober 2014

Ny grøntsag

En gang imellem er det spændende at prøve noget nyt - så da jeg for første gang i mit liv så palmekål i netto, var jeg jo nødt til at prøve at købe det.
På posen anbefaledes det at stege kålen hårdt - ala wok - så det var det, jeg gjorde. Palmekål smager glimrende, men har en lidt grov tekstur - lidt ala grønkål. Det bliver ikke sidste gang jeg kommer til at købe det - forandring fryder jo :-)

Palmekål med okse, chili og soya

1 portion

5 blade palmekål - skåret i smalle strimler
200 g hk okse
1 lille løg i tern
2 små snackpeberfrugter i tern
chilisovs (ala tabasco)
soya
smør til stegning

Løget steges i smør indtil det begynder at brune. Herefter tilsættes oksekødet, som får lov at stege, indtil der er dannet stegeskorpe på mindst halvdelen af kødet. Peberfrugt og palmekål tilsættes, og det hele steger indtil peberfrugten er blød og palmekålen sprød. Chilisovs og soya tilsættes efter smag.

Årets sidste høst - nogle af snackpeberne gik til denne ret

Palmekål

Den færdige ret - brun mad er god mad ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar