Sider

søndag den 19. oktober 2014

Rødspættefileter med løg/fiskesennepsovs

Jeg får jo leveret fisk til døren hver anden uge. For 14 dage siden fik jeg leveret nogle dejlige rødspættefileter, hvor den medfølgende opskrift lød rigtigt dejlig.
Med ganske få ændringer nåede jeg frem til dette dejlige, velsmagende resultat:

Pandestegt Rødspætte med løg/fiskesennepsovs

1-2 portioner

400g rødspættefileter
smør til stegning

 1 stort løg
0,5 dl hvidvins eddike
1 dl vand
2,5 dl piskefløde
1 spsk hjemmerørt fiskesennep (som beskrevet bag på Bäncke posen)
salt og peber

Løget halveres på midten og skæres i tynde skiver, som bagefter deles i ringe. Løget puttes i en gryde og eddike og vand hældes ved. Blandingen koger sammen i ca 5 min, indtil løgene er bløde og væsken er næsten fordampet. Fløden hældes ved, og det hele får lov at dampe, indtil sovsen har fået den ønskede konsistens. Gryden tages af varmen, og sovsen smages til med fiskesennep, salt og peber.
Rødspættefileterne steges ved høj varme i kort tid (2-3 min) på hver side - krydres med salt og peber.

Serveres med valgfri grøntsag - jeg valgte rødkål.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar