Sider

fredag den 19. juni 2015

"Spagetti" og kødsovs med lam.

Hvis du er af den type, som af og til står med en pakke frosset lammekød i hånden nede ved frysedisken og tænker "man burde jo egentligt også prøve at smage" men så alligevel ender med at ligge kødet tilbage, fordi det vistnok smager af uld, har du fået at vide - så frygt ej! Her er en super god, nem, børnevenlig og med garanti velsmagende opskrift på en kødsovs, som både kan spises med alm spagetti hvis ikke man er lchfer, bønnepasta hvis man er moderat lchfer, grøntsagspasta hvis man er striks lchfer eller i en wrap af kålblad til frokosten dagen efter.

2-3 portioner

1 pk hakket lammekød
1 løg i tern
1 ds flåede tomater
1 spsk herbes de provance
1 fed hvidløg, knust
100g smør

Løget steges blankt i smøret og farsen tilsættes. Farsen steges indtil der er kommet stegeskorpe på en god del af det - det er meget vigtigt for smagen. Hvidløget tilsættes det sidste minut af stegetiden. Tomat og krydderi tilsættes, og sovsen får lov at koge indtil den er dejligt tyk og cremet. Drysses eventuelt med ost på toppen ved servering.

Jeg serverede sovsen med en økologisk bønnepasta med 13 g kulhydrat pr 100g, som jeg har fundet i netto. Jeg synes de smager rigtigt fint, og fungerer godt for mig, når jeg har behov for noget pastaagtigt. Osten på toppen er lagret havarti fra Castello.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar