Sider

søndag den 14. februar 2016

Chili og ostetærte

En gang imellem får jeg bare lyst til tærte. Og så er det da heldigt, at man kan lave en rigtigt god bund med blandt andet mandler, som smager rigtigt godt og hænger godt sammen. Opskriften på tærtebunden stammer oprindeligt her fra, og jeg har lavet den mange gange med lige stor succes hver gang.
Denne gang havde jeg lyst til ostetærte, og da jeg havde en lidt slatten rød chili, som lå og grinede af mig i køleskabet, røg denne med i tærten. Og det blev resultatet bestemt ikke værre af!

1 tærte

Bund
120g mandler
30g solsikkefrø
30g sesamfrø
1 spsk finmalet loppefrøskaller (den gule fiber HUSK, eller malet på kaffemølle)
40 g smør
1 tsk salt
1 æg

Mandler, solsikkefrø og sesamfrø males til mel i en foodprocessor eller lignende. Loppefrøskaller og salt blandes i. Smørret puttes i foodprocessoren og det blandes indtil dejen begynder at samle sig. Så puttes ægget i så dejen samler sig færdig. Dejen trykkes ud i et tærtefad og sættes i køleskabet i 0,5 time. Bages derefter ved 160C i 20 min.

Fyld
400g revet ost
1 mellemstærk chili i bitte små tern
250ml fløde
3 æg
1 tsk delikatesse paprika
salt.

Alle ingredienser blandes og hældes i den forbagte tærtebund. Bages ved 160C i 35-40 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar