Sider

torsdag den 18. februar 2016

Ceviche



Ceviche er en mellemamerikansk råmarineret fiskesalat. Jeg fik noget superfrisk torsk her for nyligt, og da jeg aldrig havde prøvet ceviche før, tænkte jeg at nu skulle det være! Og det blev super lækkert!
Jeg googlede mig frem til forskellige opskrifter og så kombonerede jeg ud fra hvad jeg havde i køleskabet.

200g rå torsk i mundrette bidder
10 cm af det hvide på en porre, i smalle halvmåner
0,5 mellemstærk chilifrugt i bitte små tern
10 cm agurk i tern
1 avocado i tern
2 limefrugter
0,5 citron
salt

Saften presses ud af lime og citron, de lime jeg havde fået fat på var lidt tørre i det, ialt fik jeg ca 0,75 dl citrussaft. Saften blandes med torsken, porre og chili og krydres med salt. Skal stå i køleskabet og røres rundt et par gange, indtil torsken er gået fra at værre "gennemsigtig" til at se "kogt" ud. Agurk og avocado blandes i, og der smages til med salt igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar