Sider

onsdag den 8. juni 2016

Paneret fisk med hjemmegjort hollandaise

En lille hurtig fiskeopskrift. Jeg brugte brosme, da det var i min fiskekasse, men alle former for fast, hvid fisk - samt fladfiskefileter - kan tilberedes på denne måde.

Paneret fisk

200 g brosmefilet skåret i mindre stykker
2 æggehvider (blommerne bruges til sovsen)
1 dl pofiber
salt og peber
Varmestabilt fedtstof - jeg brugte oksetalg

Fedtstoffet varmes op til høj varme i en lille pande, skal være mindst 1 cm dybt.
Salt og peber blandes med pofiber i et lille fad. Fisken vendes først i æggehvider og siden i pofiber. Steges 2-3 min på begge sider.
Skal serveres straks.


Asparges koges i 3-4 min og serveres straks.

Hollandaise sovs, stavblendermetoden
1-2 pers

2 æggeblommer, stuevarme
1 spsk citronsaft
100g smeltet smør minus vallen. Smøret skal ikke være brændende varmt!
salt og peber

Æggeblommerne kommes i et højt slankt glas (blender bægeret) og citronsaften, salt og peber tilsættes.Stavblenderen sættes ned i massen og startes på højeste hastighed. Smørret hældes i i en langsom stråle mens stavblenderen kører på højeste gear. Klar til servering!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar