Sider

onsdag den 21. maj 2014

Fyldte peberfrugter



Er der noget smukkere end et farveorgie af grøntsager? Muligvis, men en af de ting, der altid gør mig i godt humør, er når grøntsagshylderne i supermarkedet lyser op med (næsten) alle regnbuens farver (jeg kan ikke lige komme i tanke om nogen blå grøntsager...).
Her den anden dag, var der de aflange peberfrugter i flere farver, og det gav mig lyst til at lave fyldte peberfrugter.

Fyldte peberfrugter
2x aftensmad og 1x madpakke

400g hk okse (jeg brugte løgismoses fritgående kødkvæg fra netto)
150g feta i olielage
Krydderier, jeg brugte rosmarin, timian og ramsløg ca 1 spsk tørret
Mild paprika, ca 1 spsk
Salt og peber
5 peberfrugter

Peberfrugternes top skæres af og de vaskes grundigt både udvendig og indvendig.
Farsen samles af de resterende ingredienser.
Peberfrugten fyldes med farsen og placeres i en lille fad, så de lige akkurat kan være der uden for meget spildplads. Olien fra fetaosten hældes over peberfrugterne. Fadet sættes i ovnen ved 200C i mindst 0,5 time, dvs indtil farsen er gennemstegt. Jeg tilberedte mine i 1 time, således at peberfrugterne blev fuldstændigt møre og vidunderligt søde.

Jeg serverede et af aftensmåltiderne med en tomat og bøffelmælksmozzarella overhældt med salt, peber og masser af god olivenolje. Det andet aftensmåltid og madpakken blev ledsaget af radiser, agurk og smør.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar