Sider

søndag den 4. maj 2014

Status 4. maj og 2. uge med resistent stivelse.

For lige at få den der status ud af verden, så er der sket absolut ingenting siden sidste statusopdatering - vægten er præcist det samme som sidst og der er måske røget en enkelt cm om livet, det er nu svært helt at afgøre, for hvor meget trækker man egentligt maven ind?
Den sidste måneds tid er der sket noget voldsomt i mit liv. Jeg er ikke klar til at dele det her på bloggen, men det har påvirket mig meget og kommer til at påvirke mig yderligere et ukendt stykke tid ud i fremtiden. Efter at have vejet og målt mig selv, har jeg derfor besluttet, at jeg holder en pause med fokuset på vægttab og ketose. Jeg slutter ikke med at
spise lchf, for jeg trives så godt med det, men der bliver ingen månedlige vejninger og jeg vil ikke tjekke for ketose på hverken blod eller urin. Kosten bliver måske også lidt mere liberal i den næste tid. Min situation er stressende nok til at jeg ikke også behøver stressen over at der ikke sker noget på vægten, til at hænge over hovedet.

Noget jeg til gengæld bliver ved med, er mit lille eksperiment med resistent stivelse. Det er lidt sjovt at lege med kroppen, og der hænger ikke noget forventningspres over hovedet med dette.
Ved sidste opdatering fortalte jeg at den tarmluft, som er ganske normal at opleve, også var kommet hos mig, efter jeg var begyndt på de probiotiske bakterier. Den seneste uge har jeg så eksperimenteret lidt hvornår på dagen jeg indtager den resistente stivelse og de probiotiske bakterier. Det jeg er nået frem til er, at hvis jeg drikker kartoffelmelet om morgenen, i stedet for den morgenmad jeg alligevel ikke spiser, og tager de probiotiske bakterier til min frokost, så er tarmluften mindst, og jeg har nogenlunde pruttet af inden sengetid ;-)
Kan jeg så mærke nogen forskel? Tja, mit almenbefindende er det samme, men det har nu generelt også været glimrende altid, og i særdeleshed siden jeg begyndte med lchf. Til gengæld har min hud forandret sig! Jeg har aldrig haft hvad jeg vil kalde problemhud, men jeg har siden teenage årene haft lidt fedtet hud på hagen og ved mundvigene. Jeg har også haft lidt tør hud på ryggen, som af og til kløede lidt. På bare de her to uger, så er huden i mit
ansigt blevet så blød og småkraterne er næsten forsvundet! Samtidigt så har jeg næsten ikke kløet mig på ryggen heller. Så ja, jeg kan mærke forskel - bare ikke der hvor jeg havde forventet det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar