Sider

onsdag den 18. februar 2015

LCHF pølsehorn

Inspireret af Xenias indlæg idag om osteboller, forsøgte jeg mig med at lave pølsehorn idag.
Bortset fra at jeg næste gang vil bruge mindre "dej" til pølserne, så blev det faktisk et rigtigt godt resultat!

Jeg fik 9 pølsehorn ud af denne opskrift, men der kan nok komme ca 12 ud af den med lidt mindre dej til pølsen.

250 g revet ost
4 æg
6 tsk loppefrøskaller
6 tsk pofiber
Salt

9-12 coctailpølser
2 tsk sennep

Ost, æg, loppefrøskaller, pofiber og salt blandes grundigt og hviler i 10 min, indtil fibrene har absorberet væsken.
Pølserne vendes i sennep og dejen klappes rundt om - det er noget klæbrigt, men kan sagtens lade sig gøre. Bages i ovnen ved 200C indtil de er mørkegyldne. Det tog 18 min hos mig.

Brødene smelter ud og bliver lidt flade - men smagen er rigtigt god. Jeg tænker de er rigtigt gode til madpakken eller hvis man er på farten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar