Sider

onsdag den 3. september 2014

Kryddersmør med peberfrugt og løg


Jeg leder altid efter en god opskrift på kryddersmør. Denne her har jeg set på en del blogs efterhånden, så her kommer min version af dette dejlige, velsmagende smør.

Kryddersmør med peberfrugt og løg.

3 helt små snackpebere i små tern
1 lille løg i små tern
50 g smør til stegning
250 g smør
salt og peber

Peberfrugten og løget steges ved svag varme i smør på panden, indtil det er helt blødt og sødt - tager 20-25 min. Panden tages af blusset og resten af smørret får lov at smelte, hvorefter det hele blandes grundigt og krydres med salt og peber.
Lad smørret køle af og hæld det siden over i en passende emballage og sæt det i køleskabet.
Smørret kan holde sig i mindst en uge i køleskabet, og går godt sammen med det meste kød.

Kryddersmørret her serveret med krydrede lammedeller hvorpå der er placeret et stykke flødehavarti. Jeg var ikke i grøntsagshumør den dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar