Sider

lørdag den 15. marts 2014

Oste"tærte"

Jeg elsker ostetærte - eller i virkeligheden er det jo fyldet i ostetærten, som jeg elsker! Der findes massevis af opskrifter på lchf tærtebund ude i bloggosphæren, men det er ikke rigtigt noget jeg har arbejdet så voldsomt i, da det som sagt mere er fyldet inden i tærten jeg kan lide end selve konceptet tærte. Og tærteFYLD er noget af det letteste at lchfificere. Det er jo principielt bare at skifte hytteost og kvark ud med fløde, flødeost eller creme fraice - mission accomplished!
Denne her bundløse tærte er sådanset bare et udtryk for, hvilke oste jeg kunne få i den butik, jeg handlede i, den dag jeg lavede den. Man kan bruge lige hvad man har lyst til - jeg kan bare godt lide ost der smager af noget. Og så kommer mængderne jo an på hvilket fad man bruger - det fad jeg brugte, er lidt større end et traditionelt tærtefad, så prøv dig frem!

Ostetærte uden bund

400g revet ost, gerne en blanding af forskellige smagfulde varianter
100 g feta i tern
1 mozzarella, revet i små stykker
2 tsk chiliflager
2,5 dl fløde
3 æg
1 spsk delikatessepaprika
salt og peber

De forskellige ostetyper blandes sammen i et fad sammen med chiliflagerne. Fløde, æg, paprika og salt/peber piskes sammen i en skål og hældes over osteblandingen. Bages i ovnen ved 200C indtil overfladen er gylden og boblende, tager ca 35 min.
Serveres feks med en let salat. Er også god på madpakken dagen efter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar