Sider

torsdag den 30. april 2015

Karrysovs

Igår var jeg rimeligt hjernedød over hvad jeg skulle have at spise. Jeg havde lyst til boller i karry, men gad ikke lave det. Jeg havde også fået min fiskekasse, men havde egentligt ikke lyst til fisk. Alt i alt gad jeg bare ikke noget som helst! Min goto ret til når jeg har det sådan er hollandaise sovs. Det smager godt, er let at lave i stavblenderversionen og er perfekt lchf.
Da jeg stod og skulle til at lave sovsen, kom jeg i tanke om knorr-version af hollandaise med karry, så jeg forsøgte at blande noget karrypulver i. Og det blev helt ok! Jeg spiste sovsen sammen med nogle pandestegte fiskefiletter. Jeg havde ikke i tankerne at sovseopskriften skulle udgives, så jeg fik ikke lige taget et billede af tallerknen - så I må tænke jer til en smuk, gul sovs sammen med hvid fisk ,-)

Legeret karrysovs
1-2 portioner

2 æggeblommer, stuevarme
1 spsk hvidvinseddike
125 g smør
0,5 tsk karry
Salt

Smøret smeltes, feks i mikroovnen i en lille porcelænskande. Det er vigtigt at det ikke bliver for varmt. Stuevarme æggeblommer, hvidvinseddike, karry og salt hældes i et stavblenderbæger, og blitzes på højeste gear med stavblenderen indtil det begynder at skumme. Det tager ca 20 sek med min stavblender. Mens stavblenderen stadigt kører hældes smøret i meget langsom i en tynd stråle. Smages til med evt ekstra salt.
Sovsen blev en anelse tykkere end mine legerede sovse typisk bliver - måske fordi jeg brugte ren hvidvinseddike? Men det gør jo heller ikke noget.

Og så en lille servicemeddelelse: hvis I skulle kende til nogen, som søger en god bolig i nærheden af Kolding, Vejen eller Rødding, så kender jeg til en rigtigt dejlig, velholdt rækkehuslejlighed, placeret i en dejlig, naturskøn landsby, med gode naboer, mulighed for at etablere have og tilladelse til at holde husdyr. Lejligheden udlejes via en boligforening, så ingen slumlords der. Lejligheden er velegnet til en single eller en lille familie.
Hvis der er nogen som er interesserede, så send mig en pm på lchfforen @ gmail.com, så skal jeg sende et link.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar