Sider

tirsdag den 27. august 2013

LCHF pizza med ostebund

Jeg har prøvet mig frem med flere forskellige pizzabunde, men den her er den som minder mest om en traditionel pizza.

Pizzabund

300g revet ost
3 æg
6 måleskeer loppefrøskaller svarende til 2 spsk
2 tsk tørret oregano

Ingredienserne blandes sammen og spredes ud på en bageplade. Hviler, mens ovnen varmes op til 200g. Bages i ovenen i ca 12 min, indtil bunden er gylden.
Det ser sådan her ud.


Bunden skal stå og hvile i 10-15 min. I mellemtiden lavede jeg ostechips, som bare er små bunker ost krydret med lidt chili, fordelt på en bageplade og så i ovnen - de her fik lige lidt for lang tid ;-)


Når ostebunden er kølet lidt a, kan fyldet fordeles på. Jeg brugte tomat pure, oregano, seranoskinke i små stykket, spegepølse i små tern og chorizo i skiver samt lidt ost.


Pizzaen skal lige stå en 10 minutters tid, så bunden kan nå at sætte sig, før den serveres. Så bliver den nemlig så sprød, at den kan spises med fingrene som en rigtig pizza :-)


Denne her pizza slår ifølge min mening blomkålspizzaen med rigtigt mange længder! Og den er lige så god kold fra køleskabet næste dag til morgenmad.

2 kommentarer:

  1. Tak fordi du deler, og denne her bund skal i hvert prøves, synes blomkålsbunden er OK, så hvis denne er bedre.... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har ikke eksperimenteret med andre bunde, siden jeg fandt den her... ;-)

      Slet