Sider

torsdag den 3. april 2014

Hakkedreng med bearnaisesmør

Jeg eksperimenterer jo noget med forskellige former for kryddersmør. Gårsdagens smør blev faktisk ganske godt.

Bearnaisesmør

75g smør
1 lille skalotteløg i ganske små tern
1 tsk hvid balsamicoeddike
1 tsk tørret esdragon

Smøret blødgøres - enten ved at lade det stå udenfor i stuetemperatur en times tid, eller giv det 10-20 sek i mikroen. De øvrige ingredienser røres i - der skal røres grundigt for at få eddiken indkorporeret, men det kan godt lade sig gøre.
Jeg spiste smørret sammen med en hakkedreng lavet af kød fra Fanøs udegående kvæg, som jeg havde købt i Sønderho gårdbutik, da jeg var til familie-tamtam i weekenden. Som grøntsager havde jeg lavet spinatmos, hvilket er en af mine goto tilbehører, når det skal gå hurtigt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar