Sider

mandag den 21. april 2014

Skidne æg

Nu er påsken snart ved at være overstået, men I skal ikke snydes for opskriften på en traditionel påskedelikatesse, som er meget nem at lchfificere. Skidne æg er egentligt bare smilende æg serveret med en sennepssovs. Jeg valgte så at give dem selskab af noget dampet spinat, for at gøre det lidt mere måltidsagtigt - nu spiste jeg det så også til aftensmad, hvor det vel egentligt mere er tænkt som et tilbehør til et påskebord.

Smilende æg
Put æg(ene) i koldt vand og sæt det til at koge. Når gryden koger, sættes uret til 6 min, hvorefter æggene tages af, overhældes med koldt vand og derefter pilles.

Sennepssovs
2,5 dl fløde
2-3 tsk grov sennep (evt hjemmerørt med en del eddike, som jeg gjorde)
Salt

Fløden koges ind ved lav varme - jeg brugte min sautepande, da det går hurtigere jo større overflade fløden har. Når fløden er kogt helt tyk smages til med sennep og salt.

Jeg spiste hele portionen selv, men jeg var også meget sulten idag! På en almindelig dag ville portionen nok passe til 2 personer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar