Sider

lørdag den 12. april 2014

Matthæus passionen

Jeg var inviteret i Radioens Koncertsal i går og se Matthæus passionen, som er Bachs store påskemesterværk. Det var første gang, jeg prøvede det, og det var en stor oplevelse, som varmt kan anbefales.
Men efter som jeg bor i jylland, og min mor (som havde inviteret mig) bor på sydfyn, valgte vi at crashe hos min bror, som meget stategisk har bosat sig i Staden. Vi havde besluttet at bestille mad ude fra, og med min lchf-livsstil lidt in mente valgte vi at bestille græsk mad. Vi var enige om, at vi nok ikke både kunne spise en for- og en hovedret, men mente nok, at vi kunne dele en forret og så spise en hovedret hver. Som tænkt så gjort. Vi bestilte en seafood platte til deling som forret, og assorterede græske kødtyper plus tilbehør til hovedret.
Stor var vores overraskelse, da madbudet kom med en kæmpe kasse, fyldt til randen med mad! Vi havde jo gået ud fra, at når man bestilte en menu, så var det til een person... (og vi syntes da heller ikke, at prisen havde afspejlet SÅ meget mad!)
Men vi gik i gang med seafood platten, som var rigtigt god. Nogle enkelte friturestegte kæmperejer og blæksprutteringe gled ned i dagens anledning, men ellers var det super lækre rejer og krabbekød, som var hovedpersonen sammen med en masse tzatziki. Jeg var faktisk mæt efter en tredjedel forret, men kødmedleyet så også superlækkert ud, så jeg fik smagt en smule på næsten det hele - blandt andet en rigtigt god lammekotelet. Der var også grillet citron og en rigtigt god feta. Der var også græskkrydrede kartofler, som efter sigende var rigtigt gode, men dem smagte jeg nu ikke på. Men efter det, var jeg også så mæt, at jeg var lige ved at sprænges.
Vi tre mennesker spiste næsten en enkelt hovedret, så der var masser af rester, som resten af familien så får glæde af idag.

Grunden til dette indlæg er - ud over at prale med en god oplevelse - at fortælle, at hvis bare man kigger sig lidt om, så er det faktisk muligt, på de fleste take-away steder, at finde noget, man som lchfer med (næsten) god samvittighed kan spise - selv fyldet på en pizza, er oftest helt ok ( man skal "bare" være stærk i troen nok til at smide bunden væk ;-)).

1 kommentar:

  1. Aiii, jeg hørte også Matthäuspassionen i fredags i Koncverthuset :-), SÅ smuk opførelse! Og du har ret, det er faktisk ikke så svært at vælge noget "tilladt" fra mange take away steder.

    SvarSlet