Sider

lørdag den 5. april 2014

Sennepssmør og broccolistilke

Når jeg nu for tiden forsøger at leve så simpel lchf, som jeg kan, så er jeg nødt til at finde variation i mine grøntsager, for at det hele ikke skal blive for kedeligt. Så da jeg så broccolistilke i Superbrugsen, var jeg da nødt til at prøve. I min fantasi mente jeg, at de måtte smage lidt hen af asparges (nok fordi de faktisk nærmest ligner muterede aspargesstængler) men faktisk smager det "bare" af broccoli (ikke at der er noget galt med det!). Hvad jeg kan læse mig frem til, så er broccolistilke eller broccoliskud de spæde babybroccolier, som siden vokser til og bliver de store buketter vi kender. Sjovt at prøve, og jeg vil da bestemt ikke afvise at jeg kunne finde på at købe dem igen.
Til broccolistilkene stegte jeg to pølser (Langelændere - man er vel lidt barndomslokalpatriotisk) og lavede noget sennepssmør. Og hvis man kigger meget grundigt efter på billedet, så kan man også ane nogle skårne radiser og lidt ketchup. Det er den sukkerfrie fra lidl - jeg synes den smager godt, og af og til glipper det lidt med min idealisme...

Sennepssmør

50g blødt smør
1 tsk jubilæumssennep fra Bæncke

Smør og sennep blandes og serveres!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar