Sider

tirsdag den 8. oktober 2013

Hakkebøf med ostesovs

Jeg ææælsker ost. Så da jeg så at netto havde en "seriously strong" cheddar på tilbud i denne uge, måtte jeg jo straks afsted (og så var urtekrams kokosolie jo også billig...). Nå, men på emballagen var der jo så en lille selvreklame for firmaets ostesovs, og så tænkte jeg, at det kunne jo ikke være så svært at lave selv. Og det var det bestemt heller ikke!

Ostesovs
1 pers

1,5-2 dl fløde
50g ost, feks ekstralagret cheddar
sød paprika
salt og peber

Osten rives eller skæres i små stykker og puttes i en gryde sammen med fløden. Opvarmes langsomt under omrøring. Koges ind til den ønskede tykkelse ved svag varme og hyppig omrøring. Smages til med paprika, salt og peber.

Jeg serverede sovsen med en dejlig hakkebøf (fra mit projekt "tøm skabene"), strimlet spidskål, lidt tomat og lidt fetaost. Og det smagte MUMS!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar