Sider

tirsdag den 1. oktober 2013

Status 30. september

Så er der gået en måned siden sidste statusopdatering. Og det har været en meget begivenhedsrig måned. Jeg er sluttet på mit arbejde, og er dermed igen desværre arbejdsløs. (eller "ledighedsramt" som beskæftigelsesministeriet så politisk korrekt kalder det). Fra tidligere gange, ved jeg at jeg lige skal affinde mig med det - jeg er altid superstresset over det lige i begyndelse, før jeg affinder mig med det. Denne gang har stressen sat sig som muskelspændinger i nakke, skuldre og øverste ryg, så jeg har arbejdet med øvelser, afspænding og lange, afslappende gåture med hundene. Men jeg er ikke helt i mål endnu.
Og så har der været den store begivenhed - den kombinerede barnedåb slash 60 års fødselsdag for min niece og mor. Det var dejligt og hyggeligt at se hele familien - og for dævlan jeg nød at spise det superlækre gourmetbrød, som blev serveret sammen med resten af den lækre mad. Jeg må så tilgengæld også konstatere at min brødafhængighed lever i bedste velgående endnu. Da jeg først var kommet igang, fik jeg klemt helt uhyrlige mængder ind i ansigtet - også selvom min mave forlængst havde sagt stop.
Nå, men min patenterede "dagen derpå" morgenmad, fik mig lynhurtigt på rette mad-køl igen, og jeg har ikke haft nogen tilbagefald siden, selvom jeg tænkte rigtigt meget på brød de første dage efter. Med hensyn til ketosen, så har jeg bemærket mig at der går længere og længere tid imellem jeg har en snydedag til jeg er tilbage i ketosen igen. Denne gang gik der en hel uge. Jeg har læst hos Atkins tror jeg det var, at det ikke er ualmindeligt - men meget irritetende alligevel...

Men nu til det, det egentlg handler om. Siden sidste opdatering er der røget 1,3kg, 2 cm om armen, 2 cm om livet og 3 cm om låret. I alt har jeg siden december 2012 tabt 18,8kg, og siden midt marts 9 cm om armen, 18 cm om livet og 16 cm om låret. Ikke så dårligt hvis jeg skal sige det selv!
 Nu har jeg så sat vægt og målebånd op på en høj reol, hvor jeg skal stå på en stol for at få dem ned. Jeg har nemlig de sidste par uger stresset mig selv med at måle og veje hver dag - så det har jeg besluttet må stoppe, da jeg kan mærke at det ikke gør mig godt. Jeg har besluttet at der skal gå mindst 14 dage før de skal bruges igen - så må vi se om jeg føler for at delagtiggøre nogen i det ;-)

Min patenterede dagen derpå morgenmad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar