Sider

mandag den 21. oktober 2013

Tunsalat med et tvist

Jeg er træt her til aften. I lørdags havde jeg jo et indlæg om, at jeg ikke havde fået det job, som jeg gerne ville have. Nu ville skæbenen så, at lørdag aften ringede telefonen, og jeg blev tilbudt et akut-vikariat hos en af de andre arbejdspladser, jeg havde sendt en ansøgning til. Jeg synes det er mega trælst at være arbejdsløs, så jeg sagde selvfølgeligt ja.
Men det betød så, at jeg skulle MEGA tidligt op her til morgen! Og da jeg ikke kan spise noget kl lort om morgenen, tog jeg afsted på fastende hjerte. Der var så ikke tid til at spise noget før kl halv tre om eftermiddagen, men det gik faktisk superfint. Jeg registrerede jo godt nok at jeg var sulten, men det var ikke noget som på nogen måde fyldte i mit hovede eller forstyrrede min koncentration. Det minder uhyggeligt meget om de beretninger om 5:2, som jeg har læst rundt omkring i bloggosphæren. Som sagt spiste jeg frokost kl halv tre, men allerede halv seks var jeg sulten igen - så her spiste jeg min aftensmad, et par timer før jeg normalt spiser om aftenen. Jeg gad ikke at svinge gryder og pander, så det endte med en variation over en god gammel kending.

Tunsalat med makrelstykker
1 pers

1ds tun i vand
 0,5 røget makrelfilet
1 lille løg i små tern
en god klat mayonnaise
1 tsk sennep
en skvis citronsaft
salt og peber

Det hele blandes sammen i en skål og spises ;-)

Næste gang jeg laver dette, skal der også lidt kapers i, tror jeg!


2 kommentarer: