Sider

onsdag den 20. november 2013

Hvor heldig har man lige lov at være?



Jeg er så heldig at være velsignet med gode kolleger, på den arbejdsplads hvor jeg pt har et vikariat. Her i mandags fik jeg foræret to fasaner, som én af dem havde fået med hjem efter en jagt, hun havde deltaget i med hendes jagthunde.
Jeg har aldrig smagt fasan før, så det var jo super spændende! Hundene syntes også at det var spændende, da jeg flåede og parterede dem på køkkenbordet - de syntes faktisk at jeg godt kunne have givet fasanerne til dem at lege med!



Men jeg valgte altså i stedet at tillave brysterne i en dejlig flødesovs med bacon og svampe. Og det blev rigtigt lækkert! Lårene har jeg kogt og har planer med, som I nok skal blive delagtiggjort i.

Fasan i ovn
4 portioner

4 fasanbryster skåret i tern
200 g bacon i tern
2 løg i tern
30 g tørrede svampe, opblødte
5 dl fløde
svinefedt til stegning
1 spsk sød paprika
1 tsk rosmarin, tørret
6 enebær, let-knuste
salt og peber

Bacon og løg steges på panden i svinefedt. Når det er pænt brunet af, tilsættes fasan og krydderier og svitses let. Det hele hældes over i et ildfast fad og fløden hældes over. Bages i ovnen ved 200g i ca 30 min.
Jeg valgte at servere fasanen med broccolimos lavet med fløde, smør og philadelfia hvidløgsost.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar