Sider

søndag den 3. november 2013

Snyde grøntkålssuppe

En af mine favoritblogs er den svenske lchfingenjoren, som er en ung kvinde, der har tabt 70-80kg med strikt lchf. Vægttabet i sig selv er selvfølgeligt meget motiverende - men det mest motiverende er faktisk de mange gode mentale værktøjer hun fortæller om, og hendes meget positive og inspirerende måde at formidle på.
I torsdags havde hun så et indlæg, som jeg faktisk også synes vi her i Danmark bør forholde os til. Indlæget er her. For de af jer, som ikke er flydende i svensk (og hun skriver meget slangpræget, så ikke den letteste at forstå), så skriver hun egentligt bare, at vi skal respektere hinanden, og ikke disse hinandens mad, bare fordi man anvender færdigprodukter eller gulerødder - selvom det ikke er en del af den strikte, oprindelige lchf-filosofi. Hun minder os om, at vi alle er mennesker og at det er en livsstil vi skal kunne leve med - også de dage hvor vi ikke orker at være idealistiske og nærproducerede, men bare skal have et eller andet i ansigtet.
Hun har så evigt ret! Og det er derfor jeg poster denne suppe, som knapt nok kan kaldes en opskrift. For i fredags skulle JEG bare have noget i ansigtet, efter at have sneglet mig afsted over lillebæltsbroen og resten af vejen til Odense i pisregnvejr og fredagsmyldertrafik... Så jeg endte med at køre ind i Rema på vejen hjem og købe ind til:

Snydegrøntkålssuppe med flæsk.
Aftensmad + frokost næste dag

1 pakke frossen oksekødssuppe, remas eget mærke (som er identisk med MOUs )
1 ps frossent grønkål
400g flæsk i skiver

Det hele puttes i en gryde og smeltes sammen. Koges derefter til flæsket er mørt. Serveres med en klat sennep.

Hmm. Jeg havde egentligt vendt billedet, men det vender sig tilbage... I må dreje lidt på hovedet så ;-)

2 kommentarer:

  1. Helt enig, det kan godt blive for anstrengt og uoverkommeligt hvis man skal gøre det hele perfekt, hvad det så end er når det gælder mad.

    Vh Inger

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger.
      Ja - vi er jo trods alt bare mennesker alle sammen...
      Laila

      Slet