Sider

onsdag den 12. februar 2014

Fiskefilet med flæskesværspanering

Jeg fik i går helt vildt lyst til fisk lige pludseligt, så jeg måtte en tur i rema på vej hjem fra arbejdet. Her fik jeg købt ind til fiskefileter - faktisk havde jeg også købt ind til salat, men da jeg så skulle til at spise, havde jeg ikke lyst til grøntsager - så det sprang jeg let og elegant over...
Selve opskriften har jeg læst på en eller anden blog - jeg har glemt hvilken - men hvis du kigger med, så ved du nok hvem du er ;-)

Fiskefilet med flæskesværspanering

1 pk rødspætte fileter
2-3 spsk loppefrøskaller (HUSK)
2 æg
1 stor håndfuld flæskesvær uden fedtkant, knust til groft mel med minihakker eller kagerulle
peber
rigeligt smør til stegning

Fileterne dyppes først i loppefrøskaller, så æg og til sidst flæskesværsmelet, hvor peberen er blandet i. Steges på panden i smør i et par minutter på hver side, til de er færdige. Må ikke steges for længe, da de så bliver tørre.
Jeg valgte at servere mine fiskefileter med Graastens remoulade, der har 13 g kulhydrat pr 100g. Det er jo altid et valg, men der hører efter min mening remoulade til fiskefileter, og jeg havde ikke lige energi til at producere noget selv.


2 kommentarer:

  1. Vi fik fiskefilet forleden, men jeg synes ikke at jeg ville smide svin på min fisk, så her panerede vi med mandelmel, som vi synes var udmærket.
    Og lige med remoulade - enig... jeg orker ikke alt det jeg skal have hjem for at lave en selv, og er sjældent at det bliver spist (ud over til 'bukser' og fiskefileter.

    Velbekomme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg overvejede også sesamfrø - men jeg synes bare flæskesværsmel giver den mest "autentiske" panering, så derfor valgte jeg det.

      Slet