Sider

torsdag den 13. februar 2014

Historien om en sommerjakke

Alle der nogensinde har været overvægtige, har nok på et eller andet tidspunkt i deres liv købt et stykke tøj, som ikke passede, men som man bare havde forelsket sig i. Planen var jo så "bare" at man lige skulle smide de der 10 kilo, så ville den pågældende beklædningsgenstand passe perfekt.
Min beklædningsgenstand er en sommejakke. Jeg husker ikke præcist hvornår jeg købte den, men det er nok mindst 10 år siden. Jeg syntes den var så fin - cremefarvet med lysebrune og lyseblå detaljer (idag synes jeg måske den er knapt så fin - men den gang, var den alt hvad jeg kunne begære). Men jeg tabte mig jo aldrig de der 10 kilo, og jakken har trofast hængt i mit skab, år efter år. Et par gange har jeg haft den ude og spekuleret på, om jeg måske ikke burde give den til genbrug - men hver gang er den havnet inde i skabet igen - for den der lykkefølelse jeg fik, dengang jeg købte den, ligger meget dybt i mig - og jeg skal jo bare lige... osv.
Men ved I hvad der så skete? Jeg er jo flyttet og jakken flyttede med (selvom det endnu engang var oppe, om ikke den burde ryge til genbrug) - og i forbindelse med, at jeg rykkede rundt på mit tøj, fik jeg pludseligt lyst til at prøve den på igen. Hver gang jeg har gjort det, har det altid været en skuffelse - men denne gang - mine damer og herrer! - så passede den!
Min smukke (?) sommerjakke, som jeg ALDRIG har brugt, passede sgu! Så nu ved jeg hvad jeg skal gå med hele foråret, selvom den er håbløst umoderne ;-)


6 kommentarer:

  1. Fantastisk følelse :-D Stort tillykke med det!

    SvarSlet
  2. Tillykke :)
    Hey... om den er moderne kan vel være ligemeget, så længe du er glad for den - og ikke har udført spild.

    SvarSlet
  3. Tillykke med succesoplevelsen :-)

    SvarSlet