Sider

søndag den 2. februar 2014

Lammeskank med spinat/ærtemos



Jeg havde et batch mere af de her lammeskanke liggende i fryseren, og i aften blev der, hvor de blev tilberedt - igen langtidsstegt i rømertopfen med kun salt og peber. Jeg tror måske lammeskank er min mest favorit lammeudskæring overhovedet!
Jeg valgte at servere den ene med pebersovsen fra igår og så lavede jeg en spinat/ærtemos til. Ærter hører som sådan ikke til i en striks LCHF - men i den mængde jeg bruger dem, giver det ikke mig nogen problemer. Ærterne giver en smule mere struktur til mosen.

Spinat/ærtemos
1 portion

200g helbladet frossen spinat
50g frosne ærter
25-50g smør
salt

Spinaten koges mør, evt i mikroovnen og overskydende vand trykkes ud. Ærter koges al dente. Begge dele puttes i et blenderbæger sammen med smør og blitzes til en lind masse med en stavblender. Smages til med salt.

Der er jo ben i sådan nogle lammebanditter - og da de ikke skal gå til spilde, fik hundene glæde af dem. (mine hunde er vandt til at spise knogler - hvis ikke din er, så lad dem kun få dem i kort tid, så du kan se om de kan tåle knogler i maven)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar