Sider

søndag den 30. juni 2013

Laila og chokoladefabrikken

Der er nu gået 1,5 døgn siden mit chokolade eventyr. Og det er faktisk ikke gået så slemt, som jeg havde frygtet. Tidligere, når jeg har devieret fra min ketose, er der gået en lille uges tid, før jeg var tilbage i ketose igen. Denne gang er jeg ikke gået ud af ketose. Jeg er godt nok gået fra at være i optimal ketose, til at være i begyndende ketose - men med et ketontal på 0,9 i aftes, kan jeg vist ikke være andet end tilfreds!
Rent fysisk, så har jeg heller ikke haft det så slemt, som jeg tidligere har haft. Om aftenen, lige efter gildet, var mine ben noget slatne under den sidste luftetur med hundene, men ud over at jeg var lidt træt igår, så havde jeg ikke rigtigt nogen sukkercravingssymptomer - end ikke hovedpine!
På  andre blogs kan jeg læse mig til, at andre også tolererer chokolade bedre end så mange andre sukker kilder, når de er i ketose - men jeg havde nu ikke forventet at samme kunne gælde med fyldte chokolader... Måske er min krop bare ved at blive bedre til at kompensere for, når jeg mishandler den (men jeg nød nu de chokolader meget ;-).
På den negative side, er jeg gået 3 kg den forkerte vej - så var den chokolade det værd? Tja, svært at svare på - men jeg kan jo ikke lave om på det.
Nu bliver det spændende at se, hvad der sker i den kommende weekend, hvor jeg skal til familiefest. Jeg har for længst planlagt at holde snydedag dér, og det holder jeg fast i. Men det kommer til at dreje sig om brød og andre kulhydratkilder - så det bliver lidt spændende at se hvordan min krop kommer til at reagere på det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar