Sider

onsdag den 5. juni 2013

Ostetærte med bacon og chili



Jeg spiser markant mindre bacon efter, jeg er begyndt på LCHF. Det er egentligt underligt, for nu er det jo ”lovligt” – måske er det netop FORDI det ikke er en synd længere? Men det er jo et kendt faktum at bacon er kødets eget krydderi – eller som Homer Simpson ville udtrykke det ”Uhmmm, bacon…”, så da jeg så denne ostetærte her, blev jeg inspireret til at lave min egen version af en tærte uden bund. Jeg synes nogen gange, at retter med så meget ost i, trænger til lidt mere smag, så ideen om at tilsætte bacon og chili opstod. Og MUMS hvor blev det bare godt…



Til 2 gange aftensmad og 2 gange madpakke (YES – så er DEN klaret!)

350 g ost – jeg brugte en blanding af emmentaler og cheddar
3 dl piskefløde
3 æg
100g bacon
1 stort rødløg (kan sagtens være et almindeligt gult, men nu var det lige rødløg jeg havde)
Ca 1 spsk mild paprika
Ca 1 tsk tørrede chiliflager
Lidt avocado olie

Bacon steges på panden i lidt avocado olie. Når det begynder at blive sprødt hældes rødløget ned i panden og steger med, indtil det er blødt og så småt begyndt at blive brunt. Panden tages af blusset og bacon og løg hældes over i tærtefadet til afkøling.
I mellemtiden blandes fløde, æg og krydderier.
Når bacon og løg er kølet ned, blandes det med osten så alt er ligeligt fordelt. Fløde/æggemassen hældes over, og tærten bages i ovnen ved 200 C i 30-35 min.
Serveres med salat – den på billedet er blandet af hjertesalat, agurk, orange peberfrugt, radiser og champignon – ca 250g i alt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar