Sider

tirsdag den 4. juni 2013

Ørredruller

Jeg har efter flere månedes eksperimenteren fundet ud af , at jeg taber mig, hvis jeg spiser en kost, der indeholder 75-80% fedt, 15-20% protein og resten i kulhydrat.
De fleste af de opskrifter jeg vil ligge ud på denne blog, har en energifordeling, som er i omegnen af dette.

Denne opskrift på ørredruller smager fantastisk og ser også nydelig ud. Og så er den supernem og tager kun få minutter at lave.

1 person.

100g røget ørred (røget laks kan sagtens bruges)
100g Buko grøn pikantost
10-15 blade basilikum
50-100g salat i hele blade, jeg brugte hjertesalat
1 spsk stenbidderrogn
evt lidt fintskåret rødløg.

Ørredskiverne fordeles således at de overlapper hinanden, men så der ikke er huller imellem. Basilikumbladene fordeles i en stribe midt på ørreden. Pikantosten fordeles i en jævn pølse ovenpå basilikumen. Ørredskiverne rulles stramt omkring osten.
Salaten skylles og tørres grundigt og fordeles på en tallerken.
Ørredrullen skæres i skiver ca 1.5cm tykke og fordeles ud over salaten. Der pyntes med stenbidderrogn og evt lidt fintskåret rødløg.
Kan spises med lidt blandet salat, for eksempel agurk, peberfrugt og radise.


Bemærk den fine paptallerken. Det var een af de dage jeg ikke følte for at vaske op ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar