Sider

onsdag den 5. juni 2013

Pølse med blandet salat og feta


Når man kun er én person er det rart at kunne hente noget i fryseren hurtigt og med lidt hjælp fra køleskabet få en god middag sammen på kort tid. Og hvis den så er både velsmagende og holder den rigtige energifordeling er det jo bare super. Denne ret er et eksempel på en ”fastfood” dag for mig.

1 pølse af god kvalitet, denne er en Böklunder frankfurter på 100g
Sennep

Dressing:
30 g creme fraice 38%
25g mayonnaise
Urtesalt
Peber

Salat:
50g agurk
50-100g salat
3-4 små blommetomater
3-4 radiser alt efter størrelse
40-50 g feta

Jeg har en termokande, som udelukkende er beregnet på at varme pølser i - man putter pølsen i termokanden, sammen med lidt eddike og overhælder det hele med kogende vand. En pølse fra køleskabet skal have 15-20 min for at være gennemvarm (dette kombineres hos mig med en gåtur med hundene). En frossen pølse skal have først 15-20 min, så skal vandet skiftes og den skal have endnu 15-20 min. Pølsen kan selvfølgelig også varmes i mikroovn eller steges på panden.
Grøntsagerne til salaten skæres og blandes.
Dressingen blandes.
Det hele placeres på en tallerken og fetaen hældes over salaten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar