Sider

fredag den 5. juli 2013

Broccolisalat ala kartoffelsalat

Jeg havde set en opskrift på blomkålssalat ala kartoffelsalat hos Hjemmehosxenia, hvilket gav mig lyst til at prøve noget lignende. Desværre havde de ikke blomkål i min Rema den dag, så jeg endte med at købe broccoli i stedet. Og det blev faktisk slet ikke dårligt!

1 gang aftensmad og 1 gang madpakke

1 hoved broccoli
1 lille rødløg
3 spsk mayonnaise
3 spsk creme fraice 38%
Et bundt purløg
salt og peber.

Broccoli deles i buketter og skylles grundigt i koldt vand. Blanceres let, ved at overhælde det med kogende vand fra elkedlen. Køles af med koldt vand. Løget skæres i små tern og blandes med de andre ingredienser.

Jeg fik desværre ikke taget et billede af aftensmaden, men her er et billede af min madpakke dagen efter. Salaten blev serveret med 2 æg, smør og to skiver elverbrød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar