Sider

søndag den 14. juli 2013

Krabbeklør med urtesovs

Uhmm, jeg har spist en lækker aftensmad idag!
Jeg læste mine reklamer igår, og så, at de endnu engang havde krabbeklør på tilbud i Rema. Jeg har aldrig smagt krabbe, og fik pludseligt lyst til at prøve det. Så i formiddags var jeg en tur i Rema, efter først at have været en tur på nettet, for at finde ud af, hvordan man egentligt serverer sådan nogle fyre.


Det kom der følgende ret ud af:


Urtesovs

1,5 spsk hjemmelavet mayonnaise
1,5 spsk Creme Fraiche 38%
ca 2 tsk citronsaft
0,5 fed hvidløg
1 spsk blandede friske urter, finhakket - jeg brugte basilikum, persille og dild

Det hele blandes i en skål og stilles i køleskabet i et par timer før servering.

Krabbekødet skal ud af skallen. Der stod på bakken, at man bare skulle slå på dem med bagsiden af en spiseske - men jeg må sige, at det var nok optimistisk nok. Jeg havde læst mig til, at man kunne bruge en nøddeknækker til at knække skallen med - og det gik sådan set fint - man kan jo også bruge en nøddeknækker til at slå med ;-)
Efter at have befriet krabbekødet, arrangeres det oven på nogle salatblade med en salat af  - i dette tilfælde - agurk, cherrytomat, radise og blomkål, og dressingen hældes over.
Og for søren hvor var det umagen værd. Krabbe smager dejligt sødt og salt - det bliver bestemt ikke sidste gang jeg prøver det her!

Og PS: en af de nærmeste dage kommer en opskrift på en idiotsikker hjemmerørt mayonnaise, der aldrig slår fejl. Jeg rørte den idag med stor succes. Jeg har ellers aldrig turdet at begive mig ud i mayonnaiseproduktion, fordi der er så meget, som kan gå forkert. Men fremgangsmåden så meget enkel ud, og som sagt gik det let som en leg. To be continued....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar