Sider

søndag den 28. juli 2013

Congratulations...

Jeg var til fødselsdag hos min far igår. Han havde været super sød at sørge for at der var masser af mad, som jeg kunne spise med god samvittighed. Mayonnaisesalater og rigtig spegepølse til frokosten, og krebsesalat med hjemmerørt thousand island til forret. Til hovedret havde han lavet blomkålssalat istedet for kartoffelsalat til mig og så ellers kyllingebryst svøbt i bacon og hjemmelavet bearnaise (denne gang lykkedes det måske at få en video, to be continued). Faktisk var han gået så langt, at han i sit ansigts fodsved ;-) også selv havde lavet den mayo, som skulle bruges i forskellige retter.
Hvor heldig er jeg lige, at have sådan en sød og dejlig far  :-D ?

Så alle forudsætningerne for, at jeg kunne spise "korrekt" var jo tilstede. Så var det bare lige min egen viljestyrke den kneb med... Min far er en rigtigt dygtig kok, og han lavede blandt andet også nybagte, lune fra ovnen boller til eftermiddagskaffen. Og de duftede og så altså så lækre ud, at jeg ikke kunne lade være at smage. Og for syttan hvor var den ene, jeg heldigvis kunne holde mig til, god!
Han havde også lavet kartoffelsalat, med nogle dejligt faste og gule æggeblomme kartofler... Jeg har aldrig været det store kartoffelmenneske, men denne her var jeg altså også nødt til at smage en lille portion af - og den var satme lækker...
Og så var det jo så varmt (er min undskyldning) at jeg også var nødt til at spise en portion is...

Så ganske tydeligt er der ikke andre end mig selv, som jeg kan "bebrejde". Men egentligt føler jeg ikke behov for at bebrejde nogen. Godt nok havde jeg ikke planlagt at "synde", men jeg nød virkeligt de kulhydrater, jeg fik indenbords - og de var tillavet med kærlighed, hvilket vel også gør en forskel ;-) Selvfølgeligt kommer det til at betyde noget på vægten, men på den anden side virker det somom min krop holder lidt en pause med mad idag. Klokken er frokosttid nu, og jeg er endnu ikke den mindste smule sulten. Jeg er helt sikkert blevet bedre til det der, med at føle efter, hvad min krop fortæller mig.

Og det var en hyggelig, omend varm fødselsdag igår :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar