Sider

fredag den 26. juli 2013

VAAAARRRMMMTTT - og tomatsalat

Jeg har ikke rigtigt nogen appetit i denne varme. Jeg har aldrig trivedes ret godt når det bliver for varmt - men til min overraskelse, er jeg ikke så elendig, som jeg plejer at være. Jeg sveder faktisk mindre, og har seriøst mere energi - det må være endnu en af de gode bivirkninger ved ketosen, tror jeg ;-).
Nå, men anyway - det der med at lave mad er bare ikke noget jeg gider lige for tiden. Jeg skal forskåne jer for billeder af flæskesvær med mayo og røræg - men denne lille tomatsalat faldt faktisk helt godt ud. Det er på ingen måde nogen original, nyopfunden opskrift - men klassikere bliver vel klassikere af en grund :-)

Tomatsalat 1 pers.

8 cherrytomater i kvarter
1/4 lille rødløg i små tern
1 spsk olivenolie
1 spsk rødvinseddike
1 bøffelmozzarella kugle i tern
nogle blade frisk basilikum

Det hele blandes sammen og præsenteres lidt smart ;-)


På tallerkenen er der ud over tomatsalaten en lille dip rørt af mayo og urtekrams grønne dipmix (mums!), nogle spidskålschips (som bare er de yderste blade af spidskål skåret i mundrette stykker - for dip kræver jo chips...) og nogle ostestænger af helholdsvis røget cheddar og port salut.
Så selvom det ikke tog mange splitsekunder at lave, blev det alligevel et tilfredstillende måltid, som holdt mig godt i ketose.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar